6 apr. 2013

Glossybox Mars 2013 - The Red Carpet Box

För några dagar sedan fick jag min andra Glossybox. Den här gången är jag mer nöjd med innehållet än förra gången :) Det fina är att man får en praktisk och snygg rosa låda som man kan förvara smink/nagellack/annat i. Glossy Magazine följde också med, har inte bläddrat i den.

Hello Glossybox Mars 2013

Vad fick jag då i mars månadens The Red Carpet Box?


The Red Carpet Box

  • Lip Blush - Jelly Pong Pong i färgen rött
  • Mineral shimmer - Da Vinci Cosmetics, färgen: Twilight
  • Ready spf 20 Foundation - BareMinerals
  • Vitamin E Moisture Cream + Nourishing Night Cream - The body shop
  • Advanced Teeth Whitening Strips Sensitive - Smile Lab

Jag är som sagt mycket nöjd med månades Glossybox. Det enda som jag inte tyckte om är BareMinerals mineral foundation. Jag har överseende med att jag fick fel nyans, men slutresultatet - nej tack! Använde produkten enligt instruktionerna och ganska lite, ändå såg det ut pudrigt, kakigt och mjöligt. Ingen silkeslen hud med andra ord. Dessutom har jag vissa torra partier i ansikte och där såg det ut som att huden flagnar.

Jelly Pong Pong påminner om Chubby Stick från Clinique. Fick den i rött, inte riktigt min färg, men efter att ha testat kan det faktiskt funka. Ser ganska naturligt ut trots att det är en röd läppstift.

Mest nyfiken är jag på Smile Labs produkt. Hoppas bara att man slipper ilningar i tänderna som man vanligen får med övriga tandblekningsprodukter.



Inga kommentarer: