4 apr. 2013

Glossybox februari 2013 - The Black Box

Eftersom jag är lat är det först nu ni får se vad jag fick i förra månadens Glossybox den s.k. "The Black Box". Efter ungefär ett års "ska jag eller inte?" bestämde jag till slut att jag beställer Glossybox. Så denna var min första. Blev så exalterad när jag fick den. Lite mindre när jag öppnade den ;)

Så här fin var boxen
Och vad låg inuti: 


  • Batiste - Dry Shampoo Original (produktprov)
  • Model Co - Lip Enhancer Illusion Lip Liner
  • Maria Nila Stockholm - Swedish Therapy Oil (produktprov)
  • Lush - Dream Cream (prov)
  • Model Co - Cheek & Lip Tint
  • 100 kr på Zalando

Jag kan inte påstå att jag är jättebesviken på det jag fick. Jag har testat alla produkter och ja, det är som med varje box; man hittar nåt man gillar och nåt man inte gillar. Det jag gillade här är Lushs Dream Cream. Jag gillar inte doften, men den är perfekt återfuktande, använder den som handkräm. Vidare var jag skeptiskt till läpp pennan, har aldrig använt en sådan (90-talet var läpp pennans storhetstid, helst då en brun oavsett färgen på läppstiftet, haha). Testade denna och jag gillade färgen. Pennan utlovar förstorade läppar, ja, målar man utanför så får man lite duck lips (läs fult), men även när man målar på läpp konturen gör den något magiskt så läpparna ser faktiskt fina ut.

Den här tinten är jag inte klok på..måste vara den sämsta produkten jag någonsin har testat. Wtf ska den göra? Man ska tydligen dutta den på kinderna/läpparna men det mesta är ju kvar på fingret, man blir liksom fläckig. Försöker man smeta ut den lite så förvandlas den till världens mest uttorkande produkt (bör jag nämna fläckig igen?). Håroljan ser bra ut, luktar gott, mitt hår är torrt och jag tänker "wow, den verkar vara bra". Ja, verkar. Testade ytterst lite och nej, fick tvätta håret sen pga. den flottiga effekten. Kommer att använda den som en inpackning innan hårtvätten. Och till sist, torrschampo från Batiste. Well, alla har väl testat den hittills. Jag säger så här: jag är inte dess stora beundrare, volymen som man får med den till skillnad från andra torrschampon, försvinner ganska snabbt.

För er som inte vet: Glossybox är en månadsprenumeration där man får fem beauty produkter, typ en verklig storlek och resten produktprover. Dessutom följer Glossybox magazine med. Den kostar 139 kr/månaden, eller 417 kr /3 månader, 699 kr/6 månader, 1299 kr/ett år.



Inga kommentarer: