24 feb. 2015

Make up store mudmask

Låt mig presentera en av de bättre ansiktsmasker jag har använt: Mudmask från Make up store.


Det är en lermask med aprikoskärnolja och aloe vera plus eteriska oljor (bergamott och rosenträ). Masken är djuprengörande. Passar normal till fet hud. Och du ser ut som en smurf när du har den på.


Jag gillar den här...mycket! Dels så rengör den ordentligt, dels blir huden supermjuk och len. Jag har kombinerad hud och skulle inte rekommendera den till de med känslig och torr hud. Det står på förpackningen att man ska ta bort den med blöt handduk vilket är ett bra tips eftersom den är nästan omöjligt att ta bort helt bara genom att tvätta ansiktet. Du kan tycka att den är borttagen men när du torkar ansiktet så riskerar du att färga handduken blått. Var den där blåa färgen kommer ifrån vet jag inte, säkert någon kemikalie, men masken funkar klockrent! Huden blir inte helt uttorkad efteråt vilket brukar hända när man använder lermasker. Masken är dryg och har bra konsistens; inte alls rinnig som vissa kan vara. Doften är väl så där, kan tänka mig att många inte doften men det är ingenting jag stör mig på.

Kostar 210 kr (150 ml) på Kicks.

Inga kommentarer: