22 juli 2007

Hawaiian Tropic

Jag vet inte om jag borde skämmas men nu använde jag för första gången Hawaiian Tropic på stranden. Med tanke på att jag på 2 v låg faktiskt i solen i ca 30 timmar sammanlagt fick jag ändå en ganska fin färg utan att bränna mig (för första gången i mitt liv). Kanske för att jag resten av tiden låg under parasol, drack drinkar och flörtade med alla killar ;). Men gillar man inte doften av kokos så ska man hålla sig borta från HT. Alla deras produkter har nämligen en rätt så stark kokos doft. Från min erfarenhet verkar de flesta killar älska denna doft :).

Första veckan smörjde jag mig med Protective Sun Lotion SPF 15. Tror att de flesta vet det redan men man ska alltid smörja in sig 15-20 min innan man går ut i solen. Då hinner lotionen tränga in i huden. Sedan så klart ska man upprepa detta så ofta man behöver. Jag smörjde ansiktet med den här lotionen också och hade absolut inga problem med huden som jag brukar ha när jag använder solskydd för ansikte (typ småfinnar). Lotionen är ganska dryg och återfuktande. 200 ml kostar 95 kr på Eleven. Jag köpte min på Åhléns och där kostar den också runt 100 kr.




Andra veckan gick jag över till Protective Spray Oil SPF 8 och nu är jag helt kär i den (iofs är jag kär i alla kroppsprodukter som heter olja-någonting). Men namnet kan lura; man ser inte ut som en tävlande bodybuilder utan huden suger upp mycket av oljan. Se bara till att inte spraya för mycket för det är inget kul att lämna oljiga fläckar på allt man rör (som mobilen t ex). Och man får den riktig fina gyllenebruna färgen. Priset ligger på 105 kr för 200 ml.





Cool Aloe Gel är aftersun gel och den tyckte jag inte särskilt mycket om. Anledningen är att jag inte tycker att den återfuktar tillräckligt. Det kändes som att huden suger upp all gel på några sekunder och huden känns lite stram. Doftar svagt aloe vera och försvinner ganska snabbt vilket jag tycker är bra för då blandas inte dofterna om man sprayar på parfym. Ett tips är att ha den i kylskåpet..kan vara skönt att smörja sig med kylande gel efter en hel dag i solen. 200 ml kostar runt 100 kr.


Nu funderar jag på att köpa Luxury Body Butter (den i rosa burk) för att underhålla solbrännan. Den innehåller kokosnötsolja (självklart), avokadoolja, sheasmör och mango extrakt. Någon som har provat denna body butter? (dvs om någon överhuvudtaget läser denna blog :)).

Inga kommentarer: