23 feb. 2013

Godingar från Yves Rocher

Jag har i 15 år handlat på Yves Rocher och nu när jag behövde en ny ansiktscréme tänkte jag att jag testar den nya fuktkrämen i deras sortiment och passade så klart på att beställa lite kroppsprodukter och en utredningsspray för håret.


Från vänster: D-14 Lifting crème för silhuetten 365 kr, 2 i 1 fuktgivande och stärkande kroppslotion 99 kr, Vårdande kroppslotion för torr hud 99 kr, Fyllig ansiktscrème - Intensiv fukt 24h 84.50 kr (normalpris 169 kr), Utredande spray 45 kr på rea, Reparerande kroppsbalsam för mycket torr hud 149 kr (normalpris 249 kr)

Jag har redan använt ansiktscrèmen för normal till torr hud - "Den intensivt återfuktande effekten kommer från sav från lönn och blå agave och varar i hela 24 timmar." Tycker är helt ok: min hud är lite åt den torra sidan, krämen funkar tillfredsställande, huden stramar inte efteråt. Känns lite kladdig och som en hinna men det försvinner ganska snabbt i huden. Doftar svagt men jag har inga problem med lite doft i ansiktskrämer.

Har också använt kroppsbalsam och jag gillar den ganska mycket. Denna body butter innehåller sheasmör, går snabbt in i huden och återfuktar bra. Krämen är mjuk, mjukare än andra body butters. Doftar svagt.

Utredande sprayen var jag skeptiskt mot men den var en trevlig överraskning. Mitt långa hår verkar ha sitt eget liv och älskar att vara intrasslat i stort sett hela tiden. Borstning, hårinpackningar, oljor, ingenting funkar. Jag har lagt ner massor med pengar på dyra hårprodukter från välkända märken utan att jag märkt någon skillnad. Denna utredningsspray från Yves Rocher, för 45 spänn, funkade bäst av alla jag har testat. Jag sprayade i handdukstorrt hår och den reder ut håret ganska bra. Kan inte säga att den är perfekt men ganska bra är den :) Luktar gott också, innehåller lindblom.


Inga kommentarer: