20 dec. 2011

Silver Star of Betlehem (?!)

Jag vet att jag verkligen borde ändra den här hemska bloggdesignen men jag har bara inte orkat då jag haft roligare saker för mig som t.ex. att sova, kolla på film och rita. Åh well. Under tiden jag skriver ett inlägg om ansiktsrengöring ska ni få en till "nail art design" :) Nu är det så att jag fotade naglarna några dagar efter att jag målat ifall ni undrar varför de ser förjävliga ut (mer än vanligt). Som ni ser är blå-silver min favvo-kombo. Tanken var att alla linjer skulle vara ganska tunna men det var lite omöjligt då min hand och min hjärna inte alltid vill samarbeta :)

nailart silver blue blå star blomma nageldesign
Klicka på bilden för att förstora (tydligen vet inte alla det)

Ok. Jag har fått frågor om hur jag ritar och det ska jag förklara nu. Jag har bara en art liner i vit dvs. nagellack med mkt tunn pensel som man kan rita med på naglarna, och vill jag rita i annan färg som inte är vit då kom jag på att använda en läppensel. Jag har modifierat den (läs: klippt av) så att den blev ännu tunnare. Sen är det bara att doppa penseln i valfritt nagellack och måla. När jag är klar sköljer jag bara den med lite nagellacksremover. Och ja, övning ger färdighet speciellt om du ska rita med din icke-dominanta hand. Kom ihåg: perfektion är överskattat ;)

Inga kommentarer: