9 sep. 2011

Lipgloss

Jag har i åratal varit beroende av Lypsill. Kunde inte klara mig i en kvart utan min älskade Lypsill. Nu har jag lyckas bryta detta beroende..istället blev jag beroende av lipgloss från H&M :D. Tycker att H&M har ganska bra lipgloss men det är dessa två jag inte kan vara utan:


Båda är transparenta; den understa smakar och luktar karamell lite, den översta som det står på den är med jordgubb-mint smak. Inte så där värst kladdiga (alla lipgloss är någorlunda kladdiga), håller bra, har fin glans och läpparna blir mjuka. Innehållet har jag inga problem med, men det jag tycker är sämst med dessa två produkter är jävla pensel. Här är vad jag pratar om:



Japp. Jag hatar penslar på lipgloss. Inte alls skönt att smörja läpparna med och det kommer ut för mycket alt. för lite. Jag vet att läppensel är det perfekta verktyget men den här funkar bara inte för mig. Jag hade föredragit en kortare, mjukare och mindre spetsig pensel eller bara den enkla, klassiska snedskurna toppen som alla andra lipgloss i tub har. Varför krångla till det med en pensel i plast av hårdare slag? Onödigt. Fast jag tror att den understa karamelliga inte längre finns i tub. Priset på dessa ligger runt 30 kr.

Inga kommentarer: