2 sep. 2011

Höstens makeup trender

Nude makeup
Hos Oscar de la Renta, Gaultier, Dolce & Gabbana, Alexandar Wang, Marc Jacobs, Balmain, har modellerna knappt någon smink. Trenden är nude, naken, dvs. dölj skavanker med lite concealer och ev. lite foundation/tonad dagcréme, lägg på lite rouge och läppgloss, i beige eller persika. Och det är typ allt.höstens makeup
Tjocka, markerade ögonbryn
Markera ögonbryn med en ögonbrynspenna som ska vara i samma nyans eller en aning ljusare än din hårfärg. Tänk Elizabeth Taylor och Jennifer Connelly. Nu ångrar jag lite att jag plockade mina så mycket i tonåren att dem inte vill riktigt växa ut igen. Damn.
höstens make-up trender
Mörka läppar
Gå wild med mörk läppstift. För den vågade kopiera Guccis och Yves Saint Laurents modeller som bär mörk lila läppstift. För den som inte vågar så går det bra med mörkröd färg på läpparna à la 1940-talet som hos Diane von Furstenberg.
make up trender

Smokey eye

Alltid inne, min favorit, men denna gång med metallic ögonskuggor. För kalla hudtoner passar silver som hos Chanel, för varma hudtoner brons/guld som hos Fendi, Prada, Cavalli. Alla färger fungerar så länge skuggorna är metallics. Tänk kladd runt ögonen man har efter att man dansat hela natten ;) Älskar.
höstens make-up

Eyeliner/kajal
Cat-eye fast inte så där konventionell från insidan av ögat och utåt, utan endast en tjock streck på utsidan (se Lanvin). En annan trend är mycket kajal under ögat och ett tjockt lager mascara för att balansera det hela (se Pucci).sminktrender hösten
Spindelfransar

Alla har vi någon gång "misslyckat" med mascara och fått dem s.k. spindelfransar. Jag är faktiskt lite glad över att spindelfransarna är trendiga igen (det har dem varit en kort period för några år sedan). Av egen erfarenhet kan jag säga att bäst "spindel effekt" får du med minst fem lager halvdålig mascara ;)
höstens smink
Källa: Fransk Vogue.

Inga kommentarer: