29 sep. 2007

Metallics ögonskugga

Åh... Bobbi Browns Metallics Palettes är bara så underbart skimrande att jag vill ha alla 4 (men om jag måste välja så skulle jag ta midnight och forest). Önskar att man kunde köpa dessa i Sverige då det är bara limited edition. Måste dock erkänna att metallics palettes påminner mig ganska mycker om Isadoras skimrande ögonskuggor som jag bara älskar. Jo, jag vet, har hört att det är många som tycker att Isadoras ögonskuggor klarar inte av en partynatt men jag tycker tvärtom (btw, jag hatar deras för-mycket-retuscherade annonser).

Oavsett vilken ögonskugga används så ska man alltid först ha någon slags grund på ögonlocken som gör att ögonskuggan inte försvinner efter typ 2 timmar. Den bästa primern för ögonmakeup som finns att köpa i Sverige är "Eye Makeup Base" från Lumene som kostar bara 75 kr. En annan som jag inte testat men har läst många bra recensioner om är Urban Decays "Eyeshadow Primer Potion". Vidare bör man inte använda applikatorer som följer med eftersom dessa är i vanliga fall helt värdelösa. Investera istället i borstar, penslar och applikatorer i naturhår (eller något slags hår :)). Och var inte rädd att fixa skuggan med fingret.. proffs brukar ju göra det.

Inga kommentarer: